Laatst kwamen we een quote tegen die precies verwoord waar de Wijnboetiek voor staat.

“De mooiste dingen kan je niet kopen, die moet je voelen”.

En zoals wij het graag zeggen, alles draait om beleving. Wij doen er alles aan om de beleving zo rijk en compleet mogelijk te maken voor onze mede wijnliefhebbers. Toch denken wij dat beleving niet alleen voor wijn zou moeten gelden. Denk eens aan uw eigen dienstverlening. Doet u er alles aan om uw klant met een tevreden gevoel achter te laten? Als u die vraag niet met een volmondig "JA" kunt beantwoorden dan komen wij graag in gesprek. Wij willen graag helpen om uw dienstverlening naar een hoger plan trekken. Samen willen we op zoek naar manieren om de belevingswereld van wijn te verbinden aan de missie en visie van uw bedrijf. Zodat uw klant in al uw uitingen zal voelen wie u wilt zijn als organisatie. Om een inzicht te geven in wat dit dan precies inhoudt zullen wij een aantal voorbeelden geven.

De Wijnboetiek als verrijking van uw branding strategie

U bent bijvoorbeeld een producent van hoogwaardige producten en u produceert die producten vol passie die te voelen is. U wilt bij de oplevering uw klant dan natuurlijk wel een blijvende herinnering meegeven. U kent uw klant en u weet dat het een wijnliefhebber is. Hoe gaaf zou het zijn als u bij de oplevering aankomt met een speciaal geselecteerde fles wijn in een designhouder met uw logo erin, met daarbij een luxe flyer waarin de verbinding wordt gelegd tussen de visie van uw organisatie en de gekozen wijn. De klant zal zich niet alleen begrepen en gekend voelen, maar ook zal uw visie een blijvende indruk maken waardoor u een klantbeleving van A tot Z creëert.

De Wijnboetiek als uitbreiding van uw dienstverlening

U bent een dienstverlener, bijvoorbeeld makelaar of hypotheekadviseur. Gedurende een periode heeft u een stel begeleidt bij het kopen van een woning of bij het aangaan van een hypotheek. Voor veel mensen geen dagelijkse kost en voor velen een grote stap die ze mogelijk maar 1 of 2 keer in hun leven maken!

Veel dienstverleners proberen hierbij hun dienstverlening al te completeren door bij het laatste gesprek een fles wijn cadeau te geven met een logo erop. Een nobel gebaar natuurlijk, maar wat zegt dit eigenlijk? Staat u op deze manier stil bij de grote aankoop die uw klant zojuist heeft gedaan of komt dit over als pure branding? Zal de klant zich op deze manier begrepen voelen?

Stelt u zich nu eens voor dat u ook een wijn zou kunnen selecteren met een bijzonder verhaal. Een verhaal over een keerpunt, dat u in dit geval kunt verbinden aan een keerpunt in het leven van uw klant. Een mousserende wijn voor een echt feestelijk moment. En stel dat er bovendien een luxe flyer speciaal voor uw boodschap wordt ontwikkeld waarin we het verhaal van de wijn verbinden met de situatie waar uw klant zich in bevind (een grote stap in hun leven). Met andere woorden, u maakt er een beleving van. Hoe zouden ze dan over uw onderneming spreken op de volgende verjaardag? 

De Wijnboetiek als partner voor uw interne branding

De meeste succesvolle bedrijven geven als hoofdreden voor hun succes dat zij in staat zijn hun visie uit te kunnen dragen als organisatie. Dit geldt niet alleen voor grote organisaties zoals Apple en Amazon, maar juist ook voor de kleine. Belangrijk hierbij is dat uw werknemer dezelfde visie uit kan dragen als u. Er zijn natuurlijk talloze manieren om dit te doen, maar het belangrijkste is dat u dit op een consistente manier kunt uitdragen.

Een voorbeeld hiervan is de start van een nieuwe werknemer. Deze nieuwe werknemer komt in een nieuwe omgeving terecht en heeft net een vertrouwde omgeving achtergelaten. Een serieuze stap in het leven van uw nieuwe werknemer. Daarbij komt het feit dat uw organisatie dingen anders doet en dat u andere signalen wilt afgeven naar de klanten.

U kunt natuurlijk een bosje bloemen op het bureau zetten met een leuk kaartje erbij. Zeker weten dat dit wordt gewaardeerd. Maar wat nu als u in de lijn van uw visie een wijnhouder kunt geven die in het huis van de nieuwe medewerker een mooie plaats krijgt. Met daarin een wijn met een verhaal die de visie van uw organisatie van top tot teen beschrijft. Zou dat meer impact hebben?

Als de Wijnboetiek geloven we in klantenbinding, we geloven in het creëren van belevingen, en we geloven dat de wereld daar een stuk mooier van wordt. Als we ons inleven in onze klant, relatie, partner en/of vrienden en we doen iets meer moeite om van die relatie iets moois te maken, dan zijn we in staat om relaties voor het leven te creëren.

Kom in contact

Naast deze voorbeelden zijn er natuurlijk nog talloze voorbeelden waarbij uw verhaal een andere dimensie kan krijgen. De Wijnboetiek helpt u graag met deze zoektocht naar de juiste manier om dit te vertellen, zodat u uiteindelijk wel een volmondig JA kunt antwoorden.

Voor meer informatie, bel ons gerust.